Ensimmäinen varsinainen bloggaukseni tässä blogissa.

Heräsin aamulla vähän liian myöhään. Mikä kamalinta, en päässyt edes suihkuun, sillä veljeni oli vallannut koko suihkun aamulla. Olisikohan sittenkin parempi, jos kävisi aina iltaisin suihkussa?

Koulussa, hirveä paniikki: Kokeita, kokeita, kokeita. Huomenna (keskiviikkona) matematiikan ja tuntuu, etten osaa mitään. Tuntuu, että matikanopettajamme ei osaa opettaa. Onhan se ihan naurettavaa, että ei muka osaisi opettaa. Tuntuu vaan siltä. Tai sitten vain laiskuus on päässyt valloillensa. En tajua pätkän vertaakaan "toisen asteen yhtälöistä" -enkä vastaavistakaan. Torstaina ruotsinkoe ja sekin on aika järkyttävää, ruotsia aijon panostaa ja sen myöskin teen. Viime kokeesta sain 7½. Haluaisin tästä kokeesta edes kahdeksikolla alkavan. Myös pitäisi huomenna (keskiviikkona) käydä tekemässä ruotsin sanakoe, joka piti tehdä tänään (tiistaina), mutta opettaja unohti sen. Jos en olisi bussikuljetuksessa, olisin voinut jäädä tekemään sanakokeen koulun jälkeen, jossittelua tosiaan.

Mutta pitänee nyt mennä tuonne ulos, pimeään ja kylmään, tekemään pari asiaa.

Muokkausta: Olin ollut ulkona nyt. Sain hirveän allergiakohtauksen. Silmät turposivat, räkää valusi nenästä, naama meni ihan punaisille täplille, enkä saanut happeakaan kunnolla. Kävin suihkussa ja se loppui, onneksi. Hahahha, sain hieman selkoa noista huomisen matikankokeen asioista. Kysyin kaveriltani apua ja hän selitti niitä. Siltikin minua pelottaa, miten se menee, sillä tiedän, ettei se tule menemään hyvin. Mutta minun on oikeastaan turha lukea matikan teoriavihkoa, sillä en vaan yksinkertaisesti tajua. Se on vaan niin vaikeaa.

Minulle muuten tuli pari päivää sitten ensimmäinen joululahjastressi. Olen päättänyt, että teen paljon omatekoisia joululahjoja. Esimerkiksi olen nyt ostanut kirjakaupasta paperia, johon voi tulostaa kuvan ja sen pistää tpaitaan silitysraudan kanssa. Kun olen tehnyt sen, voin kertoa vähän lisää, millainen niistä tulee ja voin pistää myös ohjeetkin.

Paitsi että, en voikaan huomenna tehdä niitä / blogata, koska joudun menemään kuuntelemaan jotain pölötystä. Tuli juuri mieleeni, miten luen ruotsin kokeeseen, jos siellä menee koko ilta. No, ei voi mitään. Joskus käy niin, harmi vaan, että tämä tapahtui juuri ruotsin kokeeseen, ja sitä juuri pitäisi opiskella.

Itse tehdyistä joululahjoista vielä. Toivoisin, että kertoisitte jotain kivoja ideoita näissä kommenteissa, mitä voisi tehdä itse. En haluaisi ostaa mitään valmista, koska sitten se ei ole persoonallista. Kyllä minä varmaan parille kaverille ostan jotain, samoin veljelleni. Itsetehtyjä joululahjavinkkejä saa antaa :)